Αναγνώστες

e-referrers...

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Μοιραστείτε το...

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2008

Φρέσκιες ιδέες και ανοιχτά μυαλά!

Πολλοί είναι αυτοί που λένε πως πρέπει να φύγουν οι μεγαλύτεροι σε ηλικία από την πολιτική ζωή του τόπου και να αφήσουν χώρο στους νέους, ώστε να έρθουν φρέσκιες ιδέες και ανοιχτά μυαλά στο προσκήνιο.

Ας μην σταματήσουμε όμως μόνο στο χώρο της πολιτικής αλλά να πάμε και λίγο παραπέρα. Να αναφερθούμε και στους νέους επαγγελματίες. Ακούγεται από πολλούς πως οι νέοι έχουν έξυπνες επιχειρηματικές ιδέες και αν είχαν την στήριξη που χρειάζονταν θα πήγαινε η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα ένα βήμα μπροστά.

Ας σκεφτούμε και τον τομέα των εκπαιδευτικών, αλλά και τους γιατρούς και τους υπάλληλους που δουλεύουν σε δημόσιες υπηρεσίες αλλά και πολλούς ακόμα.

Λέμε ότι πρέπει να μπει μπροστά ο νέος να φέρει το καινούριο, το διαφορετικό, το φρέσκο.

Δεν διαφωνώ στο ότι οι νέοι εκφράζουν όλα τα παραπάνω.

Διαφωνώ στο ότι οι παλιοί εκφράζουν το αντίθετο και πρέπει να αποχωρήσουν.

Έχω συναντήσει, όπως και πολλοί άλλοι φαντάζομαι, ανθρώπους που θα μπορούσαν να ήταν παππούδες μου ή γιαγιάδες μου, και ήταν πολύ πιο ανοιχτόμυαλοι από εμένα ή από άλλους της ηλικίας μου. Ανθρώπους άνω των 50 ή και 60 ετών που οι ιδέες τους ήταν πολύ πιο φρέσκες και πιο νέες από αυτές που εκφράζουν πολύ νεότεροί τους. Ανθρώπους που παρά το μεγάλο της ηλικίας τους ήταν πολύ πιο μπροστά από την εποχή τους.

Έχω συναντήσει όμως και πολλούς νέους. Πολύ περισσότερους από τους μεγαλύτερους σε ηλικία που έχω γνωρίσει. Και παρατηρώ ότι υπάρχουν πολλοί από αυτούς που το μυαλό τους είναι "κολλημένο". Όχι μόνο δεν έχουν φρέσκιες ιδέες και νέα νοοτροπία, αλλά είναι πολύ πιο πίσω από αυτό που απαιτεί η εποχή μας. Εκφράζουν το παλιό, το ίδιο, το ξεπερασμένο. Το πιτεύουν και το στηρίζουν γιατί είναι πεισμένοι πως είναι το σωστό, πως έτσι πρέπει.

Δεν κρίνω κανένα μέσα από αυτά που γράφω ούτε κατακρίνω. Ίσα ίσα που τον μόνο που μπορώ να θέσω σε κρίση είναι τον εαυτό μου.

Απλά θέλω να παρατηρήσω πως φυσικά και οι νέοι πρέπει να έρθουν στο προσκήνιο. Φυσικά και οι νέοι πρέπει να εκφραστούν. Φυσικά και οι νέοι πρέπει να ακούγονται.

Αλλά σκέφτομαι πως τελικά υπάρχουν αρκετοί νέοι που είναι ήδη ηλικιωμένοι στο μυαλό τους αλλά υπάρχουν και πολλοί, μεγαλύτερης ηλικίας, που είναι ακόμα αρκετά νέοι...